Oväntad komplimang

I lördagens upplaga av Dalademokraten uttalar vänsterpartiets starke man i Borlänge, Leif Lindström följande omdöme om mig:


"Det finns bra politiker, till exempel Carl-Oskar Bohlin, m, han är oerhört välmöblerad"

Det är alltid väldigt roligt att höra sådant från folk med helt annorlunda politisk hemvist än en själv. Trotts att jag långt ifrån alltid drar jämt politiskt med Lindström uppfattar jag att det finns gemensamma nämnare i våra politiska problemformuleringar rörande vad som gått snett och vad som behöver göras i Borlänge. Kommunen blöder skattepengar och fokuserar inte på sin kärnverksamhet. Så länge det fortgår kommer kvallitén i kommunens kärnverksamhet inte vara fullständig, ekonomin inte bli bättre, och skatten definitivt inte lägre. Även om jag och Lindström inte kanske har samma mål och vision för Borlänge i alla delar tror jag att vår kritik grundas i samma utgångspunkt och det är därför roligt att höra att han har förtroende för mig som person. Tilläggas ska kanske att det är ömsesidigt!


Kommentarer
Postat av: Leif Lindström

Tackar, tackar säger "röda Leffe"

2009-01-29 @ 23:00:00
URL: http://vanster58.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0