En oväntad gäst

För ett par tre veckor sedan fick jag frågan om jag kunde tänka mig att ställa upp för MUF Dalarna och hjälpa dem att arrangera sin distriktsstämma. Få organisationer har betytt så mycket för min personliga utveckling, till det bättre eller sämre kan egentligen bara den som kände mig innan jag engagerade mig i MUF för snart 8 år sedan svara på. Min fasta övertygelse är dock att det utvecklat min person på väldigt många plan på ett positivt sätt. 

Jag tackade hur som haver självklart ja till förfrågan om assistans och började därmed planera det hela.
Som alltid gäller devisen, det blir vad man gör det till och därför har jag arbetat utifrån föresatsen att det ska bli en riktigt gedigen tillställning. Att tänka utanför lådan är en klyscha av guds nåde och de flesta som slänger sig med begreppet har sällan minsta förnimmelse om hur livet utanför lådan egentligen ter sig. Låda eller ej, jag ville piffa upp arrangemanget och göra det lite mer spännande än vanligt så jag har bjudit in en vänsterpartist som föredragshållare.
 
Det är dessutom ingen vänsterpartist som helst, det är Leif Lindström, partistyrelseledamot i vänsterpartiet. Jag må ha uppskruvade förväntningar, men jag är övertygad om att det kommer bli riktigt bra. MUF och Leif Lindström har ganska få gemensamma sakpolitiska frågor men uppenbart är att vi båda värnar diskussioner med högt i tak. En annan sak är också att jag tror många kommer att häpna över det Leif har att berätta om det politiska klimatet och socialdemokratin i Borlänge och finna hans slutsatser i det avseendet som vettiga.

Borlänge tidning valde idag att göra ett reportage om mitt initiativtagande:

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article398941.ece



Leif bloggar också om saken:

http://vanster58.wordpress.com/2009/02/11/muf-muf-sa-vansterpartisten-lindstrom/

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så spännande och nästan så man kan kalla det lite djärvt!

Men det är bra, man ska inte vara den som är den. Ett öppet sinne is the shit. Alla vinner!

2009-02-12 @ 18:30:20
URL: http://noellen.blogg.se/
Postat av: Marcus

Kul initiativ! Läste även om detta på Lindströms blogg och hans inställning verkar klockren. Respekt till honom som ställer upp! Som Ellen säger - detta är vinst för båda.

2009-02-13 @ 09:15:18
Postat av: Frida

fantastiskt bra initiativ må jag säga! nästan så att man skulle vilja våldgästa er stämma nu :)

2009-02-17 @ 19:27:16
Postat av: Margaret Thatcher

Kom igen nu, skriv lite. Frihetens värden behöver din penna...

2009-02-24 @ 02:04:15
URL: http://www.margaretthatcher.org/
Postat av: Mia

Bravissimo

2009-02-25 @ 20:41:55
Postat av: Mia

Bravissiomo

2009-02-25 @ 20:42:57
Postat av: Mia

Bravissimo

2009-02-25 @ 20:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0